Afdelingshoofd interne organisatie

Niveau A4a-A4b – voltijds – contractueel - onbepaalde duur 

Solliciteer vandaag nog!

Lubbeek is een groene, landelijke gemeente waar het aangenaam wonen, werken en ontspannen is. Als lokaal bestuur staan we dicht bij de burger en zijn we een mensgerichte werkgever voor onze medewerkers. Bij ons vind je een waaier aan afwisselende jobs. Werk waarmee je écht een verschil kunt maken voor de Lubbekenaar, ondernemer en bezoeker. Interessante arbeidsvoorwaarden en balans werk - privé? Check! 

Als afdelingshoofd bouw je vanuit een strategische sleutelfunctie mee aan een wendbare, warme en toekomstgerichte organisatie. 

Wat houdt deze job in?

Als afdelingshoofd interne organisatie ben je een sleutelfiguur binnen het managementteam. Je combineert leidinggevende verantwoordelijkheid met strategisch advies en projectleiding. 

Zo maak je het verschil:

  • Je stuurt de ondersteunende diensten aan — personeel, communicatie, noodplanning & preventie en archief — en zorgt ervoor dat beleid en visie worden omgezet in concrete acties en resultaten in de dagelijkse werking. 
  • Je werkt, samen met de algemeen directeur en collega-managementteamleden, aan organisatiebrede veranderings- en verbetertrajecten, bijvoorbeeld in het kader van participatie, leidinggeven, organisatiecultuur, welzijn, digitalisering, dienstverlening,… 
  • Je vertaalt strategische doelstellingen naar concrete initiatieven die bijdragen aan een wendbare en efficiënte interne werking. 
  • Je bent een coachend leidinggevende die samenwerking stimuleert, vertrouwen opbouwt en ruimte geeft aan talent.
  • Je inspireert andere leidinggevenden. Je informeert, begeleidt en verbindt hen via het leidinggevend forum. 
  • Vanuit je rol in het managementteam ben je ook beleidsadviseur: je denkt mee over visie, structuur en organisatieontwikkeling. 

Kortom: jij zorgt ervoor dat wat op papier staat, ook echt leeft in de praktijk. 

Wat mag je van ons verwachten?

Werken voor het lokaal bestuur Lubbeek? Dat betekent afwisselend en zinvol werk met een tastbare impact op het leven in onze groene gemeente. Bij ons krijg je ruimte voor initiatief, groei en opleiding én je geniet van aantrekkelijke loon- en arbeidsvoorwaarden.

Concreet:

  • Je werkt voltijds in een flexibel uurrooster.
  • Een motiverend loon volgens weddeschaal A4a–A4b (brutoloon tussen 4820,29 – 6953,01 EUR). Relevante anciënniteit zowel uit de overheid als privésector kan worden meegenomen.
  • Een mooi pakket aan extralegale voordelen: vakantiegeld, eindejaarstoelage, aanvullend pensioen, maaltijdcheques (8 euro per dag), ecocheques, fietsvergoeding en mogelijkheid tot fietsleasing, gratis openbaar vervoer van en naar het werk, hospitalisatieverzekering,… 
  • Aandacht voor een collegiale werksfeer in een organisatie waar samenwerken centraal staat. We maken tijd voor een jaarlijkse sportdag, personeelsuitstap, dag van de nieuwe medewerker en personeelsfeest.
  • Een goede balans werk - privé: een gunstige verlofregeling, drie extra feestdagen bovenop de wettelijke en de mogelijkheid tot thuiswerk met vergoeding. 
  • Bovendien hebben we extra aandacht voor het coachen en ondersteunen van onze leidinggevenden in hun rol. Dit doen we aan de hand van onze kernwaarden, een jaarthema en een aantal samenkomsten met ruimte voor coaching, intervisie en uitwisseling.

Wie halen we graag aan boord?

We zoeken managementteamlid dat richting geeft aan de interne organisatie vanuit een duidelijke visie en waardenkader, met aandacht voor het versterken van de organisatiecultuur. Als leidinggevende ben je iemand die graag verbindt, inspireert én doorzet. Iemand die niet alleen richting geeft, maar ook meedoet, meedenkt en meebouwt. 

Is deze rol je op het lijf geschreven? 

  • Diplomavereisten:
    • Je behaalde een masterdiploma, een diploma van het universitair onderwijs of een diploma van het hoger onderwijs van twee cycli gelijkgesteld met universitair onderwijs én je beschikt over 2 jaar relevante leidinggevende ervaring. 
    • OF Je behaalde een bachelordiploma, ofwel een diploma van het hoger onderwijs van één cyclus of daarmee gelijkgesteld onderwijs; en kan ministens 10 jaar relevante leidinggevende ervaring aantonen en bevestigt het master denkniveau in de loop van de procedure met een capacitaire niveautest. 
  • Je hebt een sterke affiniteit met de thema's waarvoor je verantwoordelijk bent: personeelsbeleid, interne en externe communicatie, interne werking van een openbaar bestuur,… 
  • Je hebt ervaring met leidinggeven, projectmanagement, organisatieontwikkeling en inzicht in veranderingsprocessen en hoe deze te begeleiden. 
  • Je bent vertrouwd met moderne organisatieprincipes zoals coachend leidinggeven, zelfsturing en resultaatgericht werken. 
  • Kennis van managementtechnieken en inzicht in de werking van een lokaal bestuur zijn een troef.

Klaar om te starten?

Solliciteren dan via het formulier, uiterlijk op dinsdag 18 november 2025.

Solliciteer vandaag nog!

Solliciteren doe je met een cv, motivatiebrief, kopie van je diploma en uittreksel strafregister. Let op: het uittreksel strafregister mag maximaal drie maanden oud zijn. Je kunt dit document makkelijk en snel online aanvragen via de website van de gemeente waar je woont. 

De selectieprocedure bestaat uit een competentieproef, een mondelinge proef en assessment center. Er wordt een wervingsreserve aangelegd van één jaar. 

Heb je nog vragen?

Inhoudelijke vragen? Jouw klik met Lubbeek checken?

Heb je nog vragen bij de inhoud van de functie? Of check je graag al even of 'de klik' er is alvorens te solliciteren? Neem dan gerust contact op met Klaas Gutschoven, algemeen directeur voor een verkennend klikgesprek via klaas.gutschoven@lubbeek.be

Vragen over het sollicitatieproces? Loonsimulatie of meer info over de voorwaarden?

Dan kun je terecht bij onze Dienst Personeel. 

De algemene toelatings- en aanwervingsvoorwaarden kun je hier checken.