Afdelingshoofd leven

OCMW Lubbeek zoekt 1 afdelingshoofd Leven in voltijds contractueel verband

(38/38 u/week)

Vacaturenummer: 09052022LEVEN

Wie wij zijn

Het lokaal bestuur Lubbeek is een jonge organisatie gegroeid uit de integratie in 2019 van de gemeentelijke diensten en het OCMW.

De structuur en cultuur van onze nieuwe organisatie zijn in volle ontwikkeling. Rond onze kernwaarden samen, dynamisch, doelgericht, vertrouwen en respect bouwen we aan een team dat elke dag het beste geeft voor de burgers van onze gemeente. Werken voor de mensen van Lubbeek is zinvol én leuk!

Samen willen we de visie waarmaken van een klantgerichte organisatie die flexibel en proactief inspeelt op vragen en noden en zo het welzijn van onze burgers én medewerkers blijvend verhoogt.

Heb je zin om hieraan mee te bouwen? Dan is dit misschien wel dé kans die je zoekt!

Waarom wij jou zoeken

Als afdelingshoofd leven geef je actief vorm aan Lubbeek als een plaats waar het leuk is om te wonen, te werken en te ontspannen. Je geeft leiding aan de diensten burgerzaken, sociale dienst, thuisdiensten, dienstencentrum en de deskundige onderwijs.

De afdeling leven omvat alle diensten van het lokaal bestuur Lubbeek die erop gericht zijn de basisrechten te garanderen die elkeen ontleent aan het burgerschap. Vanuit je functie heb je bijzondere aandacht voor Lubbeek als een warm sociaal netwerk waarin de noden van álle burgers aandacht.

Naast een organiserende rol heb je als afdelingshoofd ook een beleidsondersteunende en -adviserende rol en zet in nauwe samenwerking met het college van burgemeester en schepenen de strategische lijnen van het beleid uit. Je bent eveneens lid van het management team en helpt mee vorm te geven aan de structuur en cultuur van de organisatie en het welzijn van alle medewerkers.

Wie wij hopen dat jij bent

  • Je werkt graag met mensen en kan teams vormen en aansturen. Je hebt minimum 4 jaar relevante ervaring in een functie als leidinggevende. Bij voorkeur heb je een eerste werkervaring bij een openbaar bestuur.
  • Je bent een denker en een doener. Je beschikt bij voorkeur over een masterdiploma, een diploma van het universitair onderwijs, een diploma van het hoger onderwijs van twee cycli dat gelijkgesteld werd met universitair onderwijs en je beschikt over 4 jaar relevante ervaring en slaagt in een capaciteitstest. Heb je een ander dan het gevraagde diploma dan kan je minstens 10 jaar ervaring als leidinggevende aantonen en bevestig je je competenties in de loop van de procedure met een competentieproef.
  • Je past in ons team. Wij zoeken een nauwgezette, flexibele, klantvriendelijke collega. Je jongleert met de veelheid aan taken die op je afkomen. Je bepaalt de prioriteiten, brengt structuur en samen met je team lever je de verwachte resultaten. Je vergeet hierbij nooit dat werken ook leuk mag zijn.

Waarom jij bij ons wil werken

  • Het lokaal bestuur Lubbeek zet in op een dynamische, doelgerichte en respectvolle werkomgeving. Je wil hier samen en in vertrouwen aan mee bouwen.
  • Je wordt bezoldigd volgens salarisschaal A4a-A4b ¬ min. brutomaandsalaris = 3.969,98 euro ¬ max. brutomaandsalaris = 6.053,09 euro. Aan de hand van een gedetailleerd attest kunnen dienstjaren bij een vorige werkgever meegeteld worden.
  • Je geniet ook van extralegale voordelen: aanvullend pensioen, maaltijdcheques, ecocheques, fietsvergoeding en gratis openbaar vervoer van en naar het werk, fietsleasing, hospitalisatieverzekering, opleidingen.
  • Je werkt voltijds in een flexibel uurrooster. Ook telewerk met telewerkvergoeding behoort tot de mogelijkheden.
  • Je krijgt van ons een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur.

Wat je doet als dit dé uitdaging is die je zoekt

Je kandidatuur (sollicitatiebrief met vermelding van het vacaturenummer) met CV, een kopie van je diploma en een recent uittreksel uit het strafregister (max. 3 maanden oud) bezorg je via het e-mailadres personeelsdienst@lubbeek.be , per post aan het Vast Bureau, Gellenberg 16 te 3210 Lubbeek (poststempel geldt als bewijs van de tijdige indiening van uw kandidatuur) of door afgifte op het gemeentehuis.

De kandidaturen dienen uiterlijk op 8 juni 2022 verzonden te worden aan het lokaal bestuur van Lubbeek.

Voor informatie kan je terecht bij de personeelsdienst (016/47.97.76/77/78) of personeelsdienst@lubbeek.be of www.lubbeek.be en/of terugvinden in de bijlage van dit vacaturebericht.