Niveau B4-B5 – voltijds – contractueel - onbepaalde duur
Zorgen voor een goed beheer en invulling van gemeentelijk patrimonium
Lubbeek is een groene, landelijke gemeente waar het goed wonen, leven, werken en ontspannen is. Als lokaal bestuur staan we dicht bij de burger en zijn we een mensgerichte werkgever voor onze medewerkers. Bij ons vind je een waaier aan afwisselende jobs, werk waarmee je écht een verschil kunt maken voor de Lubbeekse inwoner, ondernemer en bezoeker. Interessante arbeidsvoorwaarden en balans werk - privé? Check!
Als diensthoofd patrimonium krijg je de kans om een belangrijke bijdrage te leveren aan het beheer, het behoud en de verbetering van de gemeentelijke gebouwen.
Wat houdt deze job in?
Je stuurt de dienst patrimonium aan die instaat voor het beheren van het gemeentelijk patrimonium. Via een coachende aanpak haal je het beste uit je medewerkers. Je rapporteert aan het afdelingshoofd leefomgeving. Je trekt de kar op vlak van beleidsvoorbereiding en –advies. Samen met je collegas verbeter je de interne werking en streef je doorlopend naar het verbeteren van de dienstverlening.
Zo maak je het verschil:
- Je plant, organiseert en coördineert de werking van de dienst met aandacht voor kwaliteit, verbetering van de dienstverlening en samenwerking;
- Je zorgt voor aansturing en coaching van medewerkers, je geeft feedback en zorgt voor een positieve werksfeer;
- Je beschikt over de nodige vakinhoudelijke expertise en adviseert het beleid;
- Je volgt grotere projecten rond patrimoniumbeheer zelf op in nauwe samenwerking met interne en externe betrokkenen;
- Je staat in voor het in kaart brengen van technische noden, mogelijkheden en verbeterpunten van het patrimonium, voor het bewaken van het budget en het toepassen van regelgeving en veiligheidsvoorschriften;
- Je coördineert het samenwerken met interne en externe partners en bent alert voor kansen op dit vlak.
Wat mag je van ons verwachten?
Werken voor de gemeente Lubbeek, dat betekent afwisselend en zinvol werk met een tastbare impact op het leven in onze groene gemeente. Bij ons krijg je ruimte voor initiatief, groei en opleiding én geniet je van aantrekkelijke loon- en arbeidsvoorwaarden.
Concreet:
- Je werkt voltijds in een flexibel uurrooster.
- Een motiverend loon volgens weddeschaal B4-B5 (tussen 3528 en 5747 euro bruto per maand). Relevante anciënniteit uit overheid of privé kan worden meegenomen.
- Een mooi pakket aan extralegale voordelen: vakantiegeld, eindejaarstoelage, aanvullend pensioen, maaltijdcheques (8 euro per dag), ecocheques, fietsvergoeding en mogelijkheid tot fietsleasing, gratis openbaar vervoer van en naar het werk, hospitalisatieverzekering,...
- Aandacht voor een collegiale werksfeer in een organisatie waar samenwerken centraal staat. We maken tijd voor een jaarlijkse sportdag, personeelsuitstap, dag van de nieuwe medewerker en personeelsfeest.
- Een goede balans werk - privé: een gunstige verlofregeling, drie extra feestdagen bovenop de wettelijke en de mogelijkheid tot thuiswerk met vergoeding.
- Bovendien hebben we extra aandacht voor het coachen en ondersteunen van onze leidinggevenden in hun rol. Dit doen we aan de hand van onze kernwaarden, een jaarthema en een aantal samenkomsten met ruimte voor coaching, intervisie en uitwisseling.
Wie halen we graag aan boord?
We zoeken een coachende leidinggevende met een goede kennis van patrimoniumbeheer en ervaring in projectmanagement. Iemand die graag organiseert, coördineert en motiveert en die een neus heeft voor kansen op verbetering en samenwerking.
Is deze rol je op het lijf geschreven?
- Diplomavereisten: ofwel een bachelordiploma, ofwel een diploma van het hoger onderwijs van één cyclus of daarmee gelijkgesteld onderwijs.
- Je kunt minstens twee jaar relevante beroepservaring aantonen.
- Je beschikt over de relevante kennis van en inzicht in de materie. Daarnaast is ook ervaring in projectmanagement een pluspunt.
- Je hebt een basiskennis van administratieve processen, regelgeving, kwaliteit en veiligheid binnen het lokaal bestuur.
Klaar om te starten?
Solliciteer dan online uiterlijk op 25 november 2025.
Solliciteer vandaag nog!
Solliciteren doe je met een cv, motivatiebrief, kopie van je diploma en uittreksel strafregister. Let op: het uittreksel strafregister mag maximaal drie maanden oud zijn. Je kunt dit document makkelijk en snel online aanvragen via de website van de gemeente waar je woont.
De selectieprocedure bestaat uit een competentieproef (schriftelijke thuisproef, te maken tussen 2 en 7 december), een persoonlijkheidsvragenlijst (thuis in te vullen op 8 of 9 december), assessment center (11 december), en tot slot een gestructureerd interview (16 december vanaf 16 uur).
Er wordt een wervingsreserve aangelegd met een geldigheidsduur van 12 maanden.
Heb je nog vragen?
Inhoudelijke vragen? Jouw klik met Lubbeek checken?
Heb je nog vragen bij de inhoud van de functie? Of check je graag al even of 'de klik' er is alvorens te solliciteren? Neem dan gerust contact op met onze Dienst Personeel zij brengen je dan in contact met het afdelingshoofd. E-mail: vacatures@lubbeek.be
Vragen over het sollicitatieproces? Loonsimulatie of meer info over de voorwaarden?
Dan kun je ook terecht bij onze Dienst Personeel.
De algemene toelatings- en aanwervingsvoorwaarden kun je hier checken.
