Contractueel – niveau B4-B5 – voltijds (38/38) – onbepaalde duur – werfreserve 1 jaar
Het lokaal bestuur Lubbeek is een jonge organisatie gegroeid uit de integratie in 2019 van de gemeentelijke diensten en het OCMW.
De structuur en cultuur van onze nieuwe organisatie zijn in volle ontwikkeling. Rond onze kernwaarden samen, dynamisch, doelgericht, vertrouwen en respect bouwen we aan een team dat elke dag het beste geeft voor de burgers van onze gemeente. Werken voor de mensen van Lubbeek is zinvol én leuk!
Samen willen we de visie waarmaken van een klantgerichte organisatie die flexibel en proactief inspeelt op vragen en noden en zo het welzijn van onze burgers én medewerkers blijvend verhoogt.
Heb je zin om hieraan mee te bouwen? Dan is dit dé kans die je zoekt!
Functie - jouw rol
Als diensthoofd personeel leid je het team van medewerkers conform de regelgeving en interne afspraken. Je brengt eigen gespecialiseerde deskundigheid en visie in het team voor de opmaak en uitvoering van een modern personeelsbeleid. Je leidt zelfstandig projecten in het kader van personeelsbeleid maar draagt ook bij aan de operationele werking in het kader van de personeelsbeleidsprocessen. Je neemt de verantwoordelijkheid voor de inkomende en uitgaande financiële stromen van de dienst.
- Je stuurt de medewerkers van de personeelsdienst aan. In samenspraak verdeel je het werk en de taken en neem je initiatieven ter optimalisatie van de processen binnen de dienst. Je leidt het teamoverleg.
- Je bent verantwoordelijk voor de voorbereiding, opmaak en uitvoering van een hr-beleid op maat van onze organisatie. We denken hierbij o.a. aan:
- Welzijnsbeleid
- Onthaalbeleid
- Feedback- en evaluatiebeleid
- Beleid op het vlak van vorming, training en opleiding
- Wervingsbeleid
- ...
Samen met het afdelingshoofd Personeel en organisatie bepaal je hierin de prioriteiten en de aanpak van uitwerking.
- Je bent de eindverantwoordelijke voor het correcte beheer van de loon- en personeelsadministratie.
- Je leidt de procedures van aanwerving, bevordering en interne mobiliteit.
- Je bent vertrouwd met het werken en opmaken van een arbeidsreglement en rechtspositieregeling voor het personeel.
Profiel:
We zoeken een leidinggevende die graag verbindt, inspireert én doorzet.
Iemand die niet alleen richting geeft, maar ook meedoet, meedenkt en meebouwt.
- Je hebt een uitgebreide kennis van en ervaring met personeelsbeleid (soft en hard hr).
- Je gelooft in participatief leiderschap en weet mensen in beweging te krijgen.
- Je bent operationeel sterk: je bent hands-on en helpt waar nodig.
- Je bent empathisch en communicatief en bent organisatiesensitief.
- Je bent een betrouwbare leidinggevende voor het team personeel.
In deze rol:
- Draag je mee bij aan het versterken van onze organisatiecultuur;
- Trek je samen met het afdelingshoofd Personeel en organisatieondersteuning de hr-projecten.
- Ben je een partner voor andere diensten. Je denkt mee vanuit het belang van de organisatie.
- …
Voorwaarden:
- Je behaalde een bachelor diploma én je beschikt over 2 jaar relevante beroepservaring.
- Je beschikt over een uittreksel passend gedrag (strafregister), dit uittreksel moet op moment van solliciteren voorgelegd worden. Let op: het uittreksel strafregister mag maximaal drie maanden oud zijn. Je kunt dit document makkelijk en snel online aanvragen via de website van de gemeente waar je woont.
Aanbod:
- Een boeiende en maatschappelijk relevante leidinggevende functie met impact op de hele organisatie.
- Een strategische rol in een bestuur dat inzet op vernieuwing en samenwerking.
- Een motiverend loon volgens weddeschaal B4-B5 (brutoloon tussen 3 528,32 – 5747,90 EUR) met meeneembaarheid van relevante anciënniteit zowel uit de overheid als privésector.
- Aanvulling met extralegale voordelen zoals aanvullend pensioen, maaltijdcheques, ecocheques, fietsvergoeding en gratis openbaar vervoer van en naar het werk, fietsleasing, hospitalisatieverzekering, opleidingen …
- Ruimte voor initiatief, persoonlijke groei en professionele ontwikkeling.
- Een flexibel uurrooster waarbij telewerk met telewerkvergoeding tot de mogelijkheden behoort.
Interesse in deze functie?
Solliciteer vandaag nog!
Solliciteren kan tot en met 17 november 2025 met motivatiebrief, CV en een kopie van je diploma en een uittreksel uit het strafregister (niet ouder dan 3 maanden) via het online formulier.
De selectieprocedure wordt georganiseerd door het lokaal bestuur Lubbeek en bestaat uit een competentieproef, een interview en een assessment center. Er wordt een wervingsreserve aangelegd van 1 jaar.
De competentieproef is schriftelijk en gaat door op dinsdag 25/11/2025 om 17u in het gemeentehuis. De proef neemt ongeveer 1,5u in beslag.
Wanneer je geslaagd bent voor de competentieproef, word je uitgenodigd om een online persoonlijkheidsvragenlijst in te vullen op woensdag 26/11/2025 en deel te nemen aan een assessmentcenter op donderdag 27/11/202 (in de voormiddag) of vrijdag 28/11/2025 (in de voormiddag). Dit assessment vindt plaats in Beringen.
Wanneer je hiervoor geslaagd bent, word je nog uitgenodigd voor een interview dat zal plaats vinden op dinsdag 2 december in de namiddag/vroege avond.
Graag nog meer informatie?
Wil je graag meer weten over de functie of een verkennend klikgesprek aanvragen met de algemeen directeur? Geef dan een seintje via vacatures@lubbeek.be. We nemen dan spoedig contact op om een gesprek in te plannen.
Lokaal bestuur Lubbeek – iedereen anders, samen sterker.
